خرید پستی

    http://www.n-javan.com/aks/sarmaye.gif

     

    ارتباط با ما

    تماس با ما

    درباره ما

    عکسهای مراسمهای موسسه

    آشنایی با کارشناسان موسسه

    شماره پیامک ما

    30006016285212

    لطفا پیغامتان را به شماره بالا پیامک کنید

    موقعیت شما در سایت
    صفحه اصلی
    شمارنده
    آموزش نخبه پروری

    http://www.n-javan.com/aks/kar.jpg

    http://www.n-javan.com/ghatar/125112_313.jpg

     

    Home

    گالری عکسها

    http://www.n-javan.com/aks/click.jpg

    

    مصاحبه با ابولفضل علیخانی: صنعت اکواریوم

    زندگینامه کارآفرینان موفق - مردان کارآفرین ایرانی

    و چه تنهاست ماهي كوچك ...


    در زمانه‌اي كه دنيا و اجتماع بيروني پر از استرس و آشفتگي است داشتن خانه‌اي دنج و ساكت براي تجديد قوا نعمت بزرگي محسوب مي‌شود، حالا تصور كنيد در گوشه‌اي از اين خانه دنج آكواريوم كوچكي كه نشانه‌اي از درياي آبي دارد نيز وجود داشته باشد، اما آنچه مسلم است از آنجا كه نگهداري و سرويس كردن آكواريوم‌ها دردسرهاي مخصوص خود را دارد، بيشتر افراد قيد آكواريوم‌داري را مي‌زنند .
    نكته جالب اين است با اين كه در حدود 80سال از ابداع آكواريوم مي‌گذرد اما شيوه نگهداري آكواريوم در ايران هنوز به همان شكل سنتي است. البته شايد همين مساله باعث شده كه بر خلاف ساير كشورهاي اروپايي كه از هر دو سه خانه يكي از آنها داراي آكواريوم است در ايران چنين چيزي نباشد. شركت آب‌سكون به عنوان اولين شركت ثبتي ايران در زمينه ساخت و ساز آكواريوم از سال 1371فعاليت‌هاي گسترده‌اي براي فرهنگ‌سازي در استفاده از آكواريوم به انجام رسانده است. ابوالفضل عليخاني، مديرعامل اين شركت از دلايل حضورش در اين عرصه چنين مي‌گويد: از جمله بزرگ‌ترين اهداف شركت در گذشته و حال تغيير اذهان عمومي نسبت به فرهنگ استفاده از آكواريوم بوده است زيرا امروزه در دنيا، علي‌الخصوص در اروپا آكواريوم به صورت يك جزء اصلي در ساختمان‌هاي مدرن و مراكز عمومي، ادارات و منازل در آمده است و با توجه به اين كه روان‌شناسان بزرگ دنيا در مورد تاثيرات مفيد آكواريوم بر آرامش اعصاب و روان پس از يك روز كاري سخت، توصيه‌هاي بسياري كرده‌اند ديگر تقريبا جايي را پيدا نمي‌كنيد كه در گوشه‌اي از آن يك آكواريوم نباشد .
    عليخاني در پاسخ به اين سوال كه پس چرا با تمام اين گفته‌ها هنوز ديوارهاي خانه‌هايمان خالي از حضور حجم آبي‌رنگ آكواريوم است، مي‌گويد: به دليل در پيش گرفتن عملكردهاي سطحي در خصوص اين صنعت از يك طرف و از طرفي عدم اطلاع مردم از اثرات سودمند رواني (كه اين هم ناشي از عدم وجود اطلاعات كافي و علمي از اين صنعت مي‌شود)اين صنعت در ايران از جايگاهي كه در ساير كشورها برخوردار است، برخوردار نيست . اتاقك‌هاي شيشه‌اي با صداي اقيانوس‌
    شركت آب‌سكون در راستاي مدرن كردن صنعت آكواريوم و خارج كردن آن از روش سنتي براي اولين بار در ايران اقدام به نصب سيستم فيلتراسيون و كنترل خودكار روي پروژه‌هاي خود كرده است تا بلكه فضاي مناسبي را براي اين آبزيان مهاجر فراهم كند. عليخاني در توضيح بيشتر مي‌گويد: اين كار دوام اكوسيستم آكواريوم را حداقل تا مدت 5سال بيمه مي‌كند كه اين روش تا قبل از اين در هيچ آكواريومي در ايران اجرا نشده است. از اين گذشته شركت همواره به دنبال نوآوري بوده است و سعي كرده از تجربه پيشكسوتان، چه داخلي و چه خارجي به منظور برداشتن قدم‌هاي بعدي استفاده كند و تنها به دنبال شكل‌هاي قبلي نباشد و همواره سعي كرده آكواريوم در شكل‌هاي كاربردي و جديد ارائه كند كه از آن جمله مي‌توان به آكواريوم به صورت ميز غذاخوري، آكواريوم زميني جهت كف، آكواريوم تونلي جهت ورودي‌ها و آكواريوم شكل ميز تلويزيون و صدها طرح ديگر كه هم اكنون جزو توليدات اين شركت مي‌باشند، اشاره كرد .
    به اعتقاد مديرعامل شركت آب‌سكون در تمامي اين طرح‌ها سعي شده است در كنار زيبايي آكواريوم كاربري نيز براي آن در نظر گرفته شود كه خود ايجاد انگيزه‌اي در استفاده از آن است .
    صنعت آكواريوم يا تجمل‌گرايي؟ !
    مسلم است مطابق معمول هميشه كه ورود هر صنعت جديد با يكسري مقاومت‌هايي روبه‌رو است اين صنعت هم از اين قاعده مستثني نيست، چرا كه برخي استفاده از آن را به نوعي لوكس گرايي يا تجمل گرايي مي‌دانند . عليخاني در رد اين ادعا كه از سوي برخي افراد ارائه مي‌شود، مي‌گويد: ما با يك بينش كاملا تحقيقي و پژوهشي وارد اين كار شده‌ايم و مسلما حاصل اين تلاش‌هايمان در فرهنگ‌سازي و تغيير اين گونه ذهنيت‌ها بي‌نتيجه نبوده، چرا كه الان اوضاع به گونه‌اي است كه خيلي از بخش‌هاي دولتي، ارگان‌ها و سازمان‌ها استقبال چشمگيري از اين صنعت مي‌كنند و در اين راستا مكاني را براي نصب آكواريوم در نظر مي‌گيرند .
    احساس مشترك با ساكنان دريا
    وقتي در دفتر مركزي شركت آب‌سكون نشسته‌اي و به نمونه‌هاي آكواريومي كه روبه‌رويت است مي‌نگري، علاوه بر اين كه احساس فوق‌العاده اي از آرامش را القا مي‌كند اين تصور را ايجاد مي‌كند كه تمامي محتويات درون آن به غير از ماهي‌ها همه برگرفته شده از دريا و طبيعي هستند .
    عليخاني مي‌گويد: در اين راستا ما قسمتي از دريا را به گونه‌اي شبيه‌سازي كرده‌ايم كه كاملا مثل نمونه طبيعي آن است اما ما در كل در اين زمينه وارد بخش جديدي شده‌ايم، ما با همكاري چندين شركت كه شخصا روي فيلتراسيون آكواريوم كار مي‌كنند، يكسري از فيلترهاي تخصصي آكواريوم را شبيه‌سازي كرديم كه اين فيلترها تحت نظارت شركت قابل توليد است .
    علاوه بر اين در زمينه دكوراسيون داخلي اين آكواريوم‌ها مجموعه بسيار كاملي از سازه‌هاي شيشه‌اي طراحي كرده‌ايم . به اعتقاد عليخاني، استفاده از اين آكواريوم‌ها با در نظر گرفتن كاربري‌شان به لحاظ تجديد روحيه و انرژي‌زايي مي‌تواند بسيار به لحاظ اقتصادي قابل توجيه باشد .
    داستان به خانه آمدن دريا
    عليخاني در دفاع از اين محصولات شركت به لحاظ ايمني و دوام محصول مي‌گويد: تمامي ايده‌ها و طرح‌هاي اجرا شده توسط شركت ابتدا كاملا از نظر فني و مهندسي بررسي مي‌شود و پس از تاييد وارد مرحله ساخت مقدماتي مي‌شود كه پس از آزمايش و اطمينان كامل از ايمني و دوام محصول، وارد مرحله ساخت نهايي مي‌شود .
    دريايي در آن سوي مرزها
    كمي جاي تاسف است كه خلاقيت‌ها و نوآوري‌هاي اين شركت در خارج از كشور بيشتر مورد استقبال قرار گيرد . گرچه در پنجمين نمايشگاه بين‌المللي صنعت و ساختمان كه چندي پيش برگزار شده بود مخاطبان غير حرفه‌اي صرفا به لحاظ زيباشناسي جذب اين غرفه شده بودند اما واقعيت اين است كه محصولات اين شركت در كشورهاي دبي و امارات با استقبال گسترده‌تري مواجه شده است .
    عليخاني مي‌گويد: شركت آب‌سكون پس از شركت در نمايشگاه‌هاي متعدد بين‌المللي داخلي در سال 1380 در فستيوال دبي در كشور امارات به عنوان يكي از نمايندگان ايران شركت كرد كه خوشبختانه محصولات شركت با استقبال عمومي روبه‌رو شد و هم اكنون مدت سه سال است كه شعبه امارات شركت با نام مركز نوآوري‌هاي خليج در دبي مشغول به فعاليت استمدير شركت آب‌سكون در پاسخ به اين سوال كه اين شركت تاكنون چه پروژه‌هاي شاخصي را در اين كشورها به مرحله اجرا رسانده است، مي‌گويد: از جمله اين پروژه‌ها مي‌توان به ساخت بزرگ‌ترين آكواريوم شيشه‌اي دنيا به شكل استوانه‌اي با قطر 3 متر و ارتفاع 5/3 متر در ويلاي شيخ الغدير در خوانيج و آكواريوم هشت ضلعي شيشه‌اي به قطر 5 متر و ارتفاع 5/2 متر در ويلاي شيخ عبدا... در راس‌الخيمه اشاره كرد كه هم اكنون نيز پروژه عظيمي به شكل تونل جهت ورودي فاز جديد بيمارستان ايرانيان در دبي در حال اجرا است .
    آكواريوم هم افق زيبايي دارد
    وقتي عليخاني از برنامه‌هاي آتي اين شركت مي‌گويد، به افق‌هاي آينده صنعت آكواريوم در ايران اميدوار مي‌شويم. به اين كه روزي برسد كه در تك تك خانه‌هاي ايراني و اداره‌جات و سازمان‌ها آكواريوم زيباي بي‌دردسر و مدرني وجود داشته باشد. عليخاني با اشاره به اين كه در آينده‌اي نزديك شعبه سوم شركت در يكي ديگر از كشورهاي حوزه خليج فارس تاسيس خواهد شد، مي‌گويد: از هم اكنون نام شركت به عنوان يكي از شركت كنندگان قطعي نمايشگاه 2004 AQUARAMA در سنگاپور كه مركز بزرگ‌ترين گردهمايي صنعت آكواريوم در جهان است به ثبت رسيده، ضمن اين كه در آينده‌اي نزديك ماهنامه آكواريوم به منظور افزايش آگاهي عمومي نسبت به اين صنعت زيبا در سه زبان فارسي، عربي و انگليسي به چاپ خواهد رسيد .
    مديرعامل شركت آب‌سكون در نهايت در خصوص چشم‌اندازهاي روشن اين صنعت مي‌گويد: ما اميدواريم كه اين صنعت به جايگاهي كه واقعا درخور و لياقتش است برسد كه در صورت رسيدن به اين جايگاه غير از تاثيرات روان‌شناسي، مي‌تواند بسيار صنعت اشتغال‌زايي باشد.چرا كه بحث طراحي سيستم‌هاي آكواريوم‌ها كه 15 گرايش مهندسي را جذب مي‌كند و بحث اجرايي اين صنعت كه با مشاغل بسياري مي‌تواند در ارتباط باشد همه و همه مفيد و اشتغال‌زا هستند

     
    آموزش نخبه پروری

     

    اگر می خواهید با راهکارهای مختلف جهت افزایش تولید-بازاریابی-برندینگ آشنا شوید کلیک کنید

    اگر تصمیم به ایجاد کسب و کار جدیدی دارید کلیک کنید

     

     

    محصولات فروشگاه
    پربازدیدترین مطالب
    سرمایه گذاری - استخدام

    شرایط سرمایه گذاری  و اعطای نمایندگی

    http://www.n-javan.com/aks/sarmaye.gif

    آخرین محصولات
    کلیه حقوق سایت متعلق به موسسه رشد خلاقیت نوآوران جوان می باشد