خرید پستی

    http://www.n-javan.com/aks/sarmaye.gif

     

    ارتباط با ما

    تماس با ما

    درباره ما

    عکسهای مراسمهای موسسه

    آشنایی با کارشناسان موسسه

    شماره پیامک ما

    30006016285212

    لطفا پیغامتان را به شماره بالا پیامک کنید

    موقعیت شما در سایت
    صفحه اصلی
    شمارنده
    آموزش نخبه پروری

    http://www.n-javan.com/aks/kar.jpg

    http://www.n-javan.com/ghatar/125112_313.jpg

     

    Home

    گالری عکسها

    http://www.n-javan.com/aks/click.jpg

    

    مصاحبه با مجید باویلی : شركت مان پلاستیك

    زندگینامه کارآفرینان موفق - مردان کارآفرین ایرانی

    نام:آقای مجید باویلی

    نام محصول: میكرو پمپ

    نام شركت: مان پلاستیك

    تحصیلات: دیپلم حسابداری



    رویاها و آرزوهای دوران كودكی ام همان هایی بودند كه الان هم در ذهن می پرورانم، منتهی نوع كار در آن زمان در ذهنم نبود ولی به هر رویا و آرزویی كه در دوران كودكی و نوجوانی داشتم رسیده ام.بیشتر رویا ها و الگوهای من خود ساخته بوده است.

    پدرم می توانست به عنوان یك الگوی خوب در زندگی برای من باشد ولی متاًسفانه او را خیلی زود از دست دادم.

    بعد از پدرم الگوهایی كه می ساختم رویایی و ذهنی بودند، در دوران كودكی مشكلات زیادی داشتم پدرم را در10سالگی ازدست دادم، درحالی كه در اوج موفقیت های اقتصادی خودش بود. بعد از هر شكستی انگیزه و تلاشم برای جبران بیشترمی شود به نوعی كه به اطرافیان نشان می دهم كه با آدم ناتوانی رو به رو نیستند.

    مادرم شاغل نبود ولی از ارثی كه از پدرم به جا مانده بود زندگیمان را اداره می كردیم. ارث پدری من سالن هایی است كه الان واحدهای تولیدی من در آنجا مشغول به كار است. برخی مواقع پیش می آمد كه به یكسری مسائل جدی مالی  بر می خوردیم.

    زمانی كه درس می خواندم به كار اشتغال نداشتم، جز یك مورد، در سن 15-16 سالگی كه در كارخانه ای در نزدیك محل سكونتمان برای ساعات كاری 6تا10 كارگر می خواست و این تجربه مفیدی برای من به حساب می آمد و بسیاری از مسائلی را كه آنجا دیدم در كار خود پیاده كردم. زمانی كه دیپلم گرفتم ازدواج كردم و بعد هم درگیر كار شدم و دیگر فرصت آن را نداشتم كه درس بخوانم،  از آنجایی كه موقعیت لازم برای ادامه تحصیل را پیدا نكردم، نتوانستم ادامه تحصیل دهم و تمام علم و آگاهی كه دارم به صورت تجربی است و تما ماً با اتكا به خودم بوده است. من به شانس اعتقاد ندارم چون شانس به خود انسان بستگی دارد. تمایلی به كار در سازمان های دولتی نداشتم چون كه نمی خواستم محدود شوم یا شاید هم احساس می كردم كه جلوی بلند پروازی های من گرفته می شود چون از كودكی دوست داشتم آزاد باشم.

    اگر از آموزه های مذهبی در جهت مثبت استفاده شود موٌثر است و اگر غلط استفاده شود ضربه ی جدی وارد می شود و این درك دین بستگی به خود افراد دارد كه چگونه از آموزه های دینی استفاده كنیم.

    بنا به فرمایش حضرت علی(ع) كار عبادت است.

    دین ما نكات مثبتی در راستای فرهنگ كار و كارگری و كارآفرینی دارد اما متاًسفانه ازاین نكات كمتر استفاده می شود.

    من تقریباًحدود 15سال است كه به طور شبانه  روزی كار می كنم و تا چند سال پیش كارهای اجرایی هم به عهده من بود. از شكست هایی كه خوردم به نوعی خوشحال هستم چون مطئناً دیگر سعی می كنم چنین شكستی را تجربه نكنم. از نظر من هر شكستی سر آغاز یك پیروزی بزرگ است. من چیزی را كه احساس كنم درست است حتماً انجام می دهم، ولی تا خوب جوانب را نسنجم و تمام زوایای آن را در نظر نگیرم حركتی انجام نمی دهم.

    جرقه ی تولیدی كه الان داریم، باعث رشد مجموعه مان شد و ما از تولید بطری پلاستیكی تبدیل به یك مجموعه مطرح شدیم.فكر این كار خیلی اتفاقی به ذهنم رسید.همسرم یك سرویس آشپزخانه خارجی خریداری كرده بود، روی این سرویس ها پمپ هایی نصب شده بود، من به برسی این پمپها پرداختم و متوجه شدم كه می توان این را در كشور تولید كرد. با برسی آن متوجه شدم كه بازار هم به این چنین كالاهایی نیاز دارد، پس بهتر است من نفر اول باشم.

    هدفم در درجه ی اول كسب درآمد بود منتهی راه كسب درآمد برایم مهم بود. تصمیم داشتم محصولی كه تولید می كنم، رقیبی نداشته باشد، كار تك باشد و تحسین دیگران را هم به همراه خودش داشته باشد و از همه مهمتر توانایی یك ایرانی درتولید را نشان بدهد. یك تولید كننده وقتی از كار لذت می برد كه زمانی كه وارد مجموعه اش می شود و متوجه می شود كه افراد مجموعه اش راضی هستند و از كنار او امرار معاش می كنند برای آدمی بسیار لذت بخش است.

    بعد از آتش سوزی كارخانه نجاری به زیر صفر رسیدم.

    شروع كارمان با پول بهره ای آزاد بود و قسمت خیلی جزئی آن را با وام بانكی تاًمین كردیم. برای بازار یابی محصولمان كار خاصی انجام ندادم، فقط برای خریداران مشكلات صابون های جامد را بیان كردم و به آنها اطمینان دادم كه بازارحتماً از این مایع دستشویی استقبال می كند.

    از جمله موانعی كه در راه این كار وجود دارد، ضعف تخصص در همان ابتدا در ایران حس می شود.از طرفی قالبساز مجرب ومتخصص كمبود داشتم كه بتوانم به آن تكیه كنم .در شروع كارمان مشكلات مالی وجود داشت .مشكل عمده ما، مشكل سیستم است و مشكل نا برابری دلار بود.

    اگر می خواهید در كارتان موفق شوید اول نیاز جامعه را در نظربگیرید نه نیاز خودتان را و به كاری كه می خواهید شروع كنید عشق بورزید، در رویا ها همانطور كه موفقیت را می بینید شكست ها را چاره اندیشی كنید و با اولین یا دومین مشكل از كارتان سرد نشوید، علم و تجربه مكمل یكدیگر هستند زمانی موفق می شوید كه از هر دو آن ها بهره برده باشید.

     
    آموزش نخبه پروری

     

    اگر می خواهید با راهکارهای مختلف جهت افزایش تولید-بازاریابی-برندینگ آشنا شوید کلیک کنید

    اگر تصمیم به ایجاد کسب و کار جدیدی دارید کلیک کنید

     

     

    محصولات فروشگاه
    پربازدیدترین مطالب
    سرمایه گذاری - استخدام

    شرایط سرمایه گذاری  و اعطای نمایندگی

    http://www.n-javan.com/aks/sarmaye.gif

    آخرین محصولات
    کلیه حقوق سایت متعلق به موسسه رشد خلاقیت نوآوران جوان می باشد