خرید پستی

    http://www.n-javan.com/aks/sarmaye.gif

     

    ارتباط با ما

    تماس با ما

    درباره ما

    عکسهای مراسمهای موسسه

    آشنایی با کارشناسان موسسه

    شماره پیامک ما

    30006016285212

    لطفا پیغامتان را به شماره بالا پیامک کنید

    موقعیت شما در سایت
    صفحه اصلی
    شمارنده
    آموزش نخبه پروری

    http://www.n-javan.com/aks/kar.jpg

    http://www.n-javan.com/ghatar/125112_313.jpg

     

    Home

    گالری عکسها

    http://www.n-javan.com/aks/click.jpg

    

    مصاحبه با آقای اژدری فر: شركت شیشه خم اژدری

    زندگینامه کارآفرینان موفق - مردان کارآفرین ایرانی

    نام و نام خانوادگی: آقای اژدری فر

    شركت: شیشه خم اژدری

    نام محصول: شیشه خم اژدری

    تحصیلات: دیپلم


    من غلام حسین اژدری مدیر عامل شركت شیشه خم اژدری هستم. سابقه كار ما به حدود 20 سال قبل برمی گردد.در دوران كودكی  و نوجوانی بیشتر مشغول تحصیل و درس خواندن بودم و ذهنم تماماً متوجه تحصیلات عالی دانشگاهی بود و هیچ زمانی تصور نمی كردم كه روزی تولید كننده و مجری این نوع كارها باشم.  شروع انقلاب و قطع شدن روابط ما با كشور های بیگانه و بحث شورای انقلاب فرهنگی و تداخل این نوع مسائل من را از رفتن به دانشگاه باز داشت. چون در دوران جوانی و نوجوانی به این كار فكر نكرده بودم  و تصور رسیدن به این شغل را نداشتم الگوی خاصی را برای خودم در نظر نگرفتم و همیشه خودم را در قالب یك پزشك می دیدم. 12 سال اول زندگی ام را در روستا گذراندم  و از مالی در سطح متوسطی قرار داشتیم  و خوشبختانه كانون خانواده ما، آنقدر گرم و صمیمی بود كه ما هیچ كمبود محبت و عاطفه ای را احساس نمی كردیم  و نقش مادرم در این صفا و صمیمیت خانواده بسیار زیاد بود و همین باعث شد كه اطرافیان نیز به خانواده ما علا قمند شوند. پدرم دامدار بود و الان هم در شهرستان مرغداری داریم.

    خانواده ام جایگاه خوبی از نظر اجتماعی داشت. در زمان تحصیل هم كار می كردم ولی فقط برای كسب تجربه بود چون از نظر اقتصادی مشكلی نداشتیم و فقط در پی آن بودم كه تجربه كسب كنم. از نظر من تحصیل یك امر ضروری و مهم است و با توجه به تكنولوژی  و علم امروز تحصیل جزء جدا نشدنی كار و تولید به شمار می رود، حتی  با وجود كه خودم موفق نشدم به دانشگاه بروم ولی از افراد تحصیل كرده و دانشگاهی در كار زیاد استفاده می كنم  و به شخصه معتقدم كه اگر بخواهیم علم را از تجربه جدا كنیم، علم  بالاتر از تجربه است. با مطرح شدن تجارت جهانی و رشد كشورهای دیگرایران نیز باید پیشرفت كند كه متأسفانه من بستر این پیشرفت را در ایران نمی بینم. اما آینده كار خودم را روشن می بینم  و اعتقاد دارم كه بیشتر موفقیت های من از الطاف الهی بوده است و هر روزمان را بهتر از روز قبل می بینم. من با عبارت خواستن توانستن است خیلی اعتقاد دارم و به نظرم هر كسی می تواند آینده خود را خودش بسازد. شانس همان استفاده از فرصت هاست. كارهای دولتی اصلاً با روحیه ام سازگار نبود و نمی توانم به عنوان كارمن اداری انجام وظیفه كنم از طرفی اگر اعتقادات مذهبی محكم باشد انسان در خانواده، مسائل اجتماعی، روابط عاطفی و انسانی موفق تر است ولی با مذهب در نوع افراطی آن مخالفم.

    در حیطه كاری به مدیریت مشاركتی معتقدم و همچنین اعتقاد دارم كه بسترهایی باید ایجاد كنیم كه كار به نوعی استاندارد سازی شود، وقتی قطعات استاندارد سازی شوند می توان به تولید انبوه فكر كرد .یكی از عوامل مؤفقیت این مجموعه را پشتكار می دانم. در مراحل كار آدم نا موفقی نبودم و خیلی كم با شكست مواجه بودم ولی مسائل مالی وجود داشته كه از اهمیت زیادی برخوردار نیست. اگر انسان در هر كاری روحیه آن كار را نداشته باشد در آن كار شكست می خورد و اگر با شكست درست برخورد شود كسب تجربه است. هدف من از دنبال كردن این ایده به نوعی روشن كردن تكلیف زندگی ام بوده است. با خودم فكر كردم كه در درس موفق نشدم باید شغلی را انتخاب كنم كه آن هم همین كار است. بعد از مسافرتم به آلمان و دیدن دستگاه های و نوع كار كرد آنها و مقایسه با دستگاهایی كه در ایران داریم متوجه شدم توانایی و خلاقیتی كه در ایران داریم اگر در كنار این تكنولوژی قرار بگیرد چقدر می تواند بهتر باشد. كلاً از نظر اجرایی كار شیشه كار بسیار مشكلی بود و چون كار با دست انجام می شود ممكن است با یك سهل انگاری كوچك سرمایه بزرگی از دست برود. برای بازار یابی و تبلیغات این نوع شیشه ابتدا با مهندسین وارد بحث شدیم و از ویژگی این نوع شیشه ها برای آنها توضیح دادیم و ویژگی های شیشه های تولیدی خودمان را برای كسانی كه در كار ساخت و ساز بودند توضیح دادیم .

    الان كه زمزمه تولید شیشه دو جداره به عنوان یك عایق در ساختمان مطرح شده است دولت به این نتیجه رسیده است كه باید چیزی كه پیشنهاد می شود از صافی یكسری مسائل كیفیتی عبور كند كه مه در این امر پیش قدم شده ایم .

    در تولید شیشه های خم در این صنعت پیش تازیم. از نظر من كسانی در این راه موفق ترند كه به نوعی بهترین فرصت ها را از دست ندهند. ازجمله نقاط قوت این مجموعه پشتكار و دانش و احساس مسئولیت است. توجه خاصی كه به كیفیت این محصول داریم و همچنین پذیرش این محصول از طرف جامعه از جمله نقاط قوت ما به حساب ما آیند و از جمله نقاط ضعف ما عدم نیروی انسانی آموزش دیده است و بیشترین نقطه ضعف این مجموعه به نوعی عدم نقدینگی است.

    با گسترش شبكه های ارتباطی، ماهواره، اینترنت و فراگیر شدن آن ها جوانان امروز خیلی آسان تر از جوانان گذشته می توانند به اهداف خود برسند و امروز زمینه برای جوانی كه بخواهد به صورت پو یا عمل كند فراهم است.  

     
    آموزش نخبه پروری

     

    اگر می خواهید با راهکارهای مختلف جهت افزایش تولید-بازاریابی-برندینگ آشنا شوید کلیک کنید

    اگر تصمیم به ایجاد کسب و کار جدیدی دارید کلیک کنید

     

     

    محصولات فروشگاه
    پربازدیدترین مطالب
    سرمایه گذاری - استخدام

    شرایط سرمایه گذاری  و اعطای نمایندگی

    http://www.n-javan.com/aks/sarmaye.gif

    آخرین محصولات
    کلیه حقوق سایت متعلق به موسسه رشد خلاقیت نوآوران جوان می باشد