خرید پستی

    http://www.n-javan.com/aks/sarmaye.gif

     

    ارتباط با ما

    تماس با ما

    درباره ما

    عکسهای مراسمهای موسسه

    آشنایی با کارشناسان موسسه

    شماره پیامک ما

    30006016285212

    لطفا پیغامتان را به شماره بالا پیامک کنید

    موقعیت شما در سایت
    صفحه اصلی
    شمارنده
    آموزش نخبه پروری

    http://www.n-javan.com/aks/kar.jpg

    http://www.n-javan.com/ghatar/125112_313.jpg

     

    Home

    گالری عکسها

    http://www.n-javan.com/aks/click.jpg

    

    زیر نظر گرفتن رقیب

    کارآفرینی و افزایش ثروت - تکنیکهای بازاریابی
    New Page 1

    زیر نظر گرفتن رقیب


    اشاره:

    آیا شما و رقبایتان بسیار نزدیک به هم پیش می روید و در ارائه محصولات و خدمات مناسب تقریباً یکسان عمل می کنید؟ در این شرایط، « هوشمندی ارزشمند » می تواند شما را از شرکتهای رقیب متمایز نماید. پیروزی در تجارت به معنای فروش بهترین محصول با بهترین قیمت است. در بسیاری از صنایع میان شرکتهای رقیب، تفاوت زیادی وجود ندارد و در این حالت، بهترین روش برای صعود به قله رقابت آن است که نگاهی به رقیبتان بیاندازید و بفهمید قصد انجام چه کاری را دارد.

     

    آیا شما و رقبایتان بسیار نزدیک به هم پیش می روید و در ارائه محصولات و خدمات مناسب تقریباً یکسان عمل می کنید؟ در این شرایط، « هوشمندی ارزشمند » می تواند شما را از شرکتهای رقیب متمایز نماید.

    پیروزی در تجارت به معنای فروش بهترین محصول با بهترین قیمت است. در بسیاری از صنایع میان شرکتهای رقیب، تفاوت زیادی وجود ندارد و در این حالت، بهترین روش برای صعود به قله رقابت آن است که نگاهی به رقیبتان بیاندازید و بفهمید قصد انجام چه کاری را دارد. Sally Wright، رئیس گروه مشاوره Alliance، می گوید: "طول می کشد که همه چیز را در مورد رقیبتان بفهمید اما این کار در انتها مزایای فراوانی دارد."

    4 استراتژی در این زمینه وجود دارد:

    فضولی در اول صبح:

    بسیاری از خرده فروشان، جلسات خود را اول صبح در زمانیکه مردم در حال خرید هستند برگزار می کنند. در این شرایط، مردم خرید می کنند و در عین حال به صبحتهای حاضرین در جلسه گوش می دهند و بدین ترتیب شما از « هوشمندی ارزشمند » بهره می برید. مردم به شما می گویند که یک سری از اجناس، خیلی خوب به فروش می رسند و شما می توانید از آنها استفاده کنید یا تعداد آنها را در فروشگاه خود افزایش دهید. اگر شما یک تأمین کننده هستید، از مردم می شنوید که چرا رقبایتان در تحویل کالا تأخیر دارند و بدین وسیله می توانید از آنها پیشی بگیرید.

    مکالمه تلفنی دقیق:

    کارمندان بخش خدمات به مشتریان به دو دلیل مفید هستند: 1- آنها پرحرفند -2- آنها خیلی می دانند. دکتر Sally Wright پیشنهاد می کند از 10 نفر که در شرکت رقیب به تلفنها پاسخ می دهند، نظرخواهی کنید. از آنها بپرسید که پرطرفدارترین محصولات کدامها هستند و مشتریان معمولاً از کدام کالاها شکایت دارند. اگر یکی از اپراتورها با شما همکاری نکرد، قطع کنید و دوباره زنگ بزنید و با اپراتور دیگری صحبت کنید.

    تبلیغات روزنامه ای:

    آیا رقیب شما در حال انجام برنامه های جدیدی است؟ آیا به دنبال جذب استعدادهای شرکت شماست؟ برای پاسخ به این سؤالات باید آگهی های استخدام آنها را در روزنامه یا اینترنت کنترل نمایید. Jeanne Achille، نائب رئیس شرکت بازاریابی Devon Group می گوید: "شما می توانید با کنترل فعالیتهای استخدامی یک رقیب، اطلاعات زیادی در مورد آن بدست آورید."

    Achille، وضعیت و چگونگی تبلیغات روزنامه ای یک رقیب را بررسی می کند و به شما می گوید که آن شرکت چه زمانی یک فعالیت تجارت تازه را آغاز کرده است و آن تجارت در چه زمینه ای می باشد.

    گرفتن اطلاعات از مشتری:

    مشتریان شرکت رقیب، بهترین منبع اطلاعاتی در مورد نقاط قوت و ضعف آن شرکت می باشند. از آنها بپرسید که چه چیزی را در یک محصول یا خدمات دیگر دوست دارند؟ چه چیزی را در آن محصوی یا خدمات دوست ندارند؟ چه چیزی می تواند موجب شود آنها از یک کالا یا خدمات دیگر استفاده کنند؟ به همین ترتیب، هنگامیکه یکی از مشتریان شما به سمت شرکت رقیب می رود و از محصولات آن خرید می کند، از او بپرسید که چرا دیگر از شما خرید نمی کند و به سمت رقیبتان رفته است.

    آخرين بروز رساني (سه شنبه ، 23 اسفند 1390 ، 01:21)

     
    آموزش نخبه پروری

     

    اگر می خواهید با راهکارهای مختلف جهت افزایش تولید-بازاریابی-برندینگ آشنا شوید کلیک کنید

    اگر تصمیم به ایجاد کسب و کار جدیدی دارید کلیک کنید

     

     

    محصولات فروشگاه
    پربازدیدترین مطالب
    سرمایه گذاری - استخدام

    شرایط سرمایه گذاری  و اعطای نمایندگی

    http://www.n-javan.com/aks/sarmaye.gif

    آخرین محصولات
    کلیه حقوق سایت متعلق به موسسه رشد خلاقیت نوآوران جوان می باشد